Saltar apartados

ALBERTO RODRÍGUEZ LIFANTE

 

Alberto López Lifante Alberto Rodríguez Lifante

 Primera planta de la Facultat de Filosofia i Lletres, Edifici I

 Tel.: 965 90 3891 /Fax: 965909452

 A/e: Alberto.rodriguez@ua.es

 Perfil acadèmic: es.linkedin.com/in/arodriguezlifante  

 

 

 

Membre del Grup de Recerca en Adquisició i ensenyament de segones llengües i llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant

“Membre del Grup de Recerca Llengües europees: Ensenyament/aprenentatge, pragmàtica intercultural i identitat lingüística de la Universitat de Valladolid.

Membre de l'Associació Espanyola de l'Ensenyament de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (ASELE)

Membre de l'Associació Europea d'Estudis Neohel-lènics (EENS)

Membre de la Societat Espanyola d'Estudis Neogrecs (SEEN)

Membre d'Associació de Professors d'Español com a Llengua Estrangera a Grècia (ASP)

Membre col·laborador del Centre d'Estudis Bizantins, Neogrecs i Xipriotes de Granada.

Categoria professional

  • Professor Ajudant Doctor

Horari de tutories

Línies de recerca 

  • Lingüística aplicada a l'adquisició de segones llengües
  • Adquisició d'espanyol com a llengua estrangera per parlants de llengua materna grega
  • Dimensió afectiva en l'ensenyament i aprenentatge de segones llengües i llengües estrangeres
  • Perspectiva dinàmica de la motivació de l'alumnat i professorat d'espanyol com a llengua estrangera
  • Competència existencial i formació del professorat de segones llengües
  • Metodologia d'ensenyament i aprenentatge de segones llengües
  • Ensenyament del grec modern com a llengua estrangera
  • Español acadèmic

Publicacions

RODRÍGUEZ-LIFANTE, Alberto (en premsa): La enseñanza de español como lengua extranjera a aprendices griegos. Evolución, situación y perspectivas del aprendizaje e investigación sobre ELE en Grecia, Madrid: Ediciones Clásicas-Ediciones del Orto.

RODRÍGUEZ-LIFANTE, Alberto y Adrián CARRERAS RABASCO  (2015): “¿Cómo motivar/desmotivar al alumnado de idiomas a través de la retroalimentación escrita? Estrategias para el profesorado de ELE”. En Molina Muñoz, P. J. & Cuadra Arance, M. M. (eds.), Actas de las VII Jornadas de Formación para Profesores de Español en Chipre (p. 3-21) Nicòsia: Centre de Llengües - Universitat de Xipre.

 

 

 

 

 

RODRÍGUEZ LIFANTE, Alberto (2015): “Motivación, emoción y cognición en adquisición de segundas lenguas desde la perspectiva de la teoría de los sistemas complejos”. En Morimoto, Y., Pavón Lucero, Mª V. y R. Santamaría Martínez (eds.), La enseñanza de ELE centrada en el alumno, Málaga: ASEL

Departament de Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03080 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3413

Fax: (+34) 96 590 9452

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Filolog%C3%ADa-Espa%C3%B1ola-Ling%C3%BC%C3%ADstica-General-y-Teor%C3%ADa-de-la-Literatura/232039910190122

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464