informaicón grupo de investigación

Tesis y memorias de investigación Susana Pastor Cesteros

Publicaciones Teresa Morell Moll

Teresa Morell

    tesis


  • El cine como herramienta didáctica en el aula de E/LE para la adquisición del español coloquial conversacional


  • - Calificación: Sobresaliente cum laude

  • - Co-directoras de la tesis: Dra. Teresa Morell y Dra Grazyna Grudzinska 

  • - Doctoranda: María del Carmen Azuar Bonaste

  • - Universidad: Universidad de Alicante - Universidad de Varsovia

  • - Facultad: Facultad de Filosofía y Letras

  • - Programa: Doctorado de Lengua Española 

  • - Fecha de lectura: 15/6/2010

  • - Publicación derivada: El cine como herramienta didáctica en el aula de E/LE para la adquisición del español coloquial conversacional. Publicaciones de la Universidad de Alicante.



  • The orchestration of modes and EFL audio-visual comprehension: A multimodal discourse analysis of vodcasts


  • - Calificación: Sobresaliente cum laude

  • - Directora de la tesis: Dra. Teresa Morell

  • - Doctoranda: Natalia Norte Fernández-Pacheco

  • - Universidad: Universidad de Alicante

  • - Facultad: Facultad de Filosofía y Letras

  • - Programa: Doctorado de Estudios Ingleses

  • - Fecha de lectura: 27/01/2016

  • - Publicación derivada: Multimodal digital tools and EFL audio-visual comprehension: students' attitudes towards vodcasts. Language Value 8, 49-76.

    tesis


  • CURSO 2017-2018


  • - CLIL in the province of Alicante and its implementation at public schools: teachers training, perspectives and motivations, Victor Fajardo Rico, TFM Inglés y Español como SL/LE, septiembre 2018.


  • CURSO 2016-2017


  • - A comparative study of language learning strategies: The case of immigrants learning Spanish and natives learning English in the Alicante Red Cross professional training centre. Anna Klimova, TFM Inglés y Español como SL/LE septiembre, 2017.


  • - Testing reading comprehension using Kahoot: a game-based program. Juan Epifanio Robles Maestro, TFM Inglés y Español como SL/LE, junio 2017.


  • - Kinesics & proxemics in the EFL class: organizing group activities. Javier Maján Jiménez, TFM Inglés y Español como SL/LE, septiembre 2017.


  • CURSO 2015-2016


  • - A multimodal discourse analysis of English as a Medium of Instruction lessons, Lorena Cañadas Barberá, TFM Inglés y Español como SL / LE, septiembre 2015


  • CURSO 2014-2015


  • - The role of English as a Lingua Franca in European Projects: A description of the RSGAE Project, Andrea Olivares Beltrán, TFM Inglés y Español como SL / LE, septiembre 2015.


  • - Interpersonal discurse in English as a Medium of Instruction lessons, TFM Inglé y Español como SL / LE, septiembre 2015.


  • CURSO 2013-2014


  • - The teaching of culture in English as a foreign language at secondary school: towards an intercultural communicative approach. Rosa Mª Iborra Linares. TFM Inglés y Español como SL / LE, diciembre 2014


  • - Post-graduate EFL students’ awareness of and beliefs about plagiarism: a comparative study of Spanish and Greek-Cypriot higher education. Xanthi Panayiotou. TFM Inglés y Español como SL / LE, octubre 2014


  • - Neuro-Linguistic Programming applied to teaching English as a foreign language. Aleksandra Nowicka. TFM Inglés y Español como SL / LE, octubre 2014


  • - La interferencia de la L2 en la L1 tras inmersión lingüística en L2. Jennifer Gattinger. TFM Inglés y Español como SL / LE, octubre 2014


  • CURSO 2012-2013


  • - A CLIL programme: Teacher training, methodology and resources in a government funded school of Alicante, Leticia Quesada Muñoz, TFM, Universidad de Alicante.


  • - Fostering autonomous learning through peer-teaching in large groups of EFL learners, Paula Reus Reig, TFM, Universidad de Alicante.


  • CURSO 2011-2012


  • - Visual design of English course books in the framework of multimodality, Darina Sladká, TFM, Universidad de Alicante (co-dirigido con David Bell).


  • - Promoting listening comprehension in the Spanish secondary EFL classroom through the use of audio-visual materials: Are they an advantage or a disadvantage? Lorena Soler Soler, TFM, Universidad de Alicante.


  • - A comparative analysis of the effects of communicative and teacher-fronted activities in EFL lessons in a secondary school, Raquel Helena Blasco Royo, TFM, Universidad de Alicante.


  • CURSO 2010-2011


  • - What is the situation in the University of Alicante in reference to teaching content in English? Vanessa Parejo Laudicina, TFM, Universidad de Alicante.


  • CURSO 2009-2010


  • - Teacher talk in CLIL classrooms: A study on the different types of teacher talk used in EFL classes of a high school in Granada, María Angustias Olivares Baños, DEA, Universidad de Alicante


  • CURSO 2008-2009


  • - Factors involved in instructed English language learning within a multicultural and multilingual Classroom, Piedad Isabel Garrido Ruiz, DEA, Universidad de Alicante


  • CURSO 2006-2007


  • - The effects of multimodal presentations in EFL content lectures, Natalia Norte Fernández-Pacheco, DEA, Universidad de Alicante.


  • - Interactive tasks in the classroom: A study on the effects of interactive tasks on an ELT training course, Inés Sánchez Vicent, DEA, Universidad de Alicante



logo ua

Universidad de Alicante

Apartado de Correos 99 E-03080 Alicante

Tel.: +34 96 590 3413 / Fax: +34 96 590 9452

e-mail: acqua@ua.es

http://dfelg.ua.es/acqua/